Jak dostarczyć organizmowi niezbędnych witamin?

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis
Jak dostarczyć organizmowi niezbędnych witamin?

Artykuł sponsorowany

Dbanie o siebie to nie tylko stosowanie kremów, balsamów, czesanie włosów i regularne wizyty na siłowni. Najważniejsze dla Twojego ciała jest to, jak dbasz o nie od wewnątrz.

Zdrowa dieta, suplementacja, unikanie przetworzonej żywności i sztucznych dodatków to najlepsze, co możesz dla siebie zrobić. Odpowiednie odżywianie jest wyrazem troski o siebie i swój organizm. Oto sposoby na dostarczenie sobie wszystkich potrzebnych witamin. 

Jedz kolorowo i różnorodnie  

Najprostszą zasadą, której możesz się trzymać podczas komponowania swoich posiłków, jest wykorzystywanie warzyw i owoców w różnorodnych kolorach. Choć może się to wydawać banalne, natura daje ludziom wiele wskazówek dotyczących tego, jakie składniki zawierają poszczególne produkty. Barwy takie, jak czerwień, pomarańcz oraz żółć wskazują na wysoką zawartość witaminy C. Najbardziej bogate w tą witaminę są cytrusy, ale także papryka, pomidory i marchew.

Kolor zielony świadczy o zawartości witaminy A, E oraz K – wszelkiego rodzaju zielenina to prawdziwa skarbnica tych składników. Warzywa białe to z kolei bogactwo witaminy D. Korzeń pietruszki i selera, ale także kalafior czy chrzan są niezwykle wartościowe, ponieważ zawierają dużą ilość zarówno witaminy D, jaki i C oraz K.

Ponadto kolory warzyw i owoców mają świadczą także o zawartości innych dobroczynnych dla zdrowia składników. W produktach czerwonych znajduje się likopen, zabezpieczający przed mutacjami komórek i stanami zapalnymi w organizmie. Ciemne kolory, takie jak niebieski oraz fioletowy to znak, że dany owoc lub warzywo zawiera antocyjany. Jest to antyoksydant, który zabezpiecza przed nowotworami, starzeniem się komórek, a także wspomaga wzrok i poprawia kondycję skóry.

W produktach zielonych znajduje się chlorofil, który wzmacnia ściany komórkowe i świetnie działa na skórę. Dodatkowo zielenina i warzywa zielone zawierają dużo kwasu foliowego, który jest szczególnie ważny w okresie ciąży. Za kolor pomarańczowy odpowiada beta-karoten, który działa dobroczynnie na wzrok, włosy, skórę oraz paznokcie. 

Witaminy dla wspierania odporności   

Jak wiadomo, witaminy mają bardzo duże znaczenie dla odporności na infekcje. Aby wspierać swój organizm w walce z chorobami, warto wprowadzić suplementację witamin. Witamina C jest najbardziej popularnym elementem diety, wspierającym odporność. Idealnym duetem witamin, który tworzy prawdziwy booster odporności, jest witamina D3 w połączeniu z witaminą C. Ta kombinacja będzie najlepiej przyswajalna w formie suplementów diety, które są formułowane w taki sposób, by zapewniać najlepsze wchłanianie i skuteczność. 

Zapobieganie niedoborom witamin   

Suplementacja jest sposobem na uzupełnienie niedoborów w organizmie i dostarczenie mu potrzebnych składników w jak najlepszej formie. Może być jednak stosowana także w celu zapobieżenia powstawaniu niedoborów. Multiwitaminy w formie kapsułek czy tabletek zawierają kompleks potrzebnych witamin w niewielkich dawkach tak, żeby na bieżąco uzupełniać ich poziom.

Poza zdrową, świeżą i zbilansowaną dietą warto zadbać również o suplementację, ponieważ sposób, w jaki uprawiane są warzywa i owoce dostępne w supermarketach sprawia, że zawierają one mniej wartości odżywczych i witamin, niż kilkadziesiąt lat temu.

Zdj. główne: engin akyurt/unsplash.com

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *