Który alkohol jest najbardziej kaloryczny?

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis
Który alkohol jest najbardziej kaloryczny?

Mało kiedy alkohol kojarzony jest z kaloriami. Tymczasem okazuje się, że alkohol ma ich całkiem sporo. Które gatunki alkoholi zawierają ich najwięcej?

Kaloryczność alkoholu – kto powinien zwrócić na nią uwagę?

To, ile w alkoholu znajduje się kalorii, najbardziej zainteresuje z pewnością osoby będące na diecie. Ktoś, kto cały dzień skrupulatnie liczy kalorie, powinien mieć na uwadze także płyny, zwłaszcza że niektóre alkohole to prawdziwa bomba kaloryczna. Jeżeli się odchudzasz, to najlepiej będzie, jak całkowicie odstawisz alkohol. Z pewnością wyjdzie Ci to na zdrowie.

Puste kalorie – co to takiego?

W alkoholu można znaleźć sporo pustych kalorii. Czym się charakteryzują? Otóż puste kalorie to takie, które nie są powiązane z żadnymi składnikami odżywczymi. Organizm spożywając je, nic tak naprawdę nie zyskuje. Chcesz dbać o linię i zależy Ci na zdrowym trybie życia? Wyeliminuj ze swojej codziennej diety wszystkie puste kalorie – nie tylko te znajdujące się w daniach typu fast-food, ale także te, które można znaleźć w alkoholu.

Piwo

Piwo to jeden z trunków, po które sięgamy najczęściej, zwłaszcza latem – dla ochłody. Rozważając kaloryczność piwa, trzeba bliżej przyjrzeć się jego różnym rodzajom. Dla nikogo nie będzie tajemnicą, że butelka piwa o objętości 0,5 litra będzie miała więcej kalorii niż piwo serwowane w butelce 0,33 litra. To tylko jeden aspekt, na który warto zwrócić uwagę. Kolejna kwestia to gatunek. Piwa ciemne są bardziej kaloryczne niż te jasne. Najwięcej kalorii można natomiast znaleźć w piwach smakowych, które wytwarzane są z dodatkiem dużej ilości cukru. Informacje na temat kaloryczności poszczególnych trunków można znaleźć na ich etykietach. Przyjmuje się, że pół litra piwa to około 300 kalorii. Dla osób będących na diecie to naprawdę dużo.

Tomek Grzymski – Jak alkohol wpływa na Twoją sylwetkę? *i co z tym zrobić*

Wino

Wino spożywane jest najczęściej do obiadu czy kolacji. Powszechnie uważane jest za jeden z najzdrowszych trunków alkoholowych (oczywiście w małych dawkach), a najczęściej podkreślane są właściwości zdrowotne wina czerwonego ze względu na znajdujące się w nim przeciwutleniacze. Im wino jest ciemniejsze i słodsze, tym zawiera więcej kalorii. Kieliszek czerwonego wina słodkiego to około 130 kalorii.

Wódka

Stosunkowo najmniej kalorii można znaleźć w czystej wódce. Należy jednak mieć na uwadze, że jest to alkohol mocny i nie zaleca się jego częstego spożycia. Jest jeszcze jeden haczyk – słodkie drinki to ogrom kalorii. Im więcej syropu owocowego zostanie dodane do drinka, tym będzie on bardziej kaloryczny.

Inne trunki

O dużej kaloryczności można mówić także w przypadku innych alkoholi – zarówno gin, whisky czy tequila to kaloryczne napoje wyskokowe. Każdy, komu zależy na ograniczeniu kalorii w codziennej diecie, powinien unikać ich jak przysłowiowego ognia.

Kiedy uważać z piciem alkoholu?

  • Po pierwsze, alkohol to napój tylko dla osób pełnoletnich. Przepisy polskiego prawa określają sankcje karne dla każdego, kto podaje alkohol lub umożliwia jego spożywanie osobom, które nie ukończyły osiemnastego roku życia.
  • Po drugie, od alkoholu (nawet tego, który uznawany jest za niskoprocentowy) powinny stronić kobiety w ciąży. Nawet niewielka dawka wyskokowego trunku może wyrządzić szkody dla rozwijającego się dziecka. Również podczas karmienia piersią malucha trzeba zrezygnować z alkoholu.
  • Po trzecie, temat, który powinien być oczywisty, jednak dla wielu osób wciąż taki nie jest. Nikt po alkoholu nie powinien prowadzić pojazdów mechanicznych. Każdy, kto wsiada za kółku po spożyciu nawet jednego piwa, stanowi realne zagrożenie zarówno dla siebie, jak i dla innych uczestników ruchu.
  • Po czwarte, jeżeli uprawiasz sport – również ogranicz spożywanie alkoholu. Może on negatywnie wpływać na proces budowania formy fizycznej. Boląca na drugi dzień głowa z pewnością nie zachęci do intensywnego treningu.
Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *