Masz problem z poranną pobudką? Oto sposoby, które pomogą Ci wstać rano

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis
Masz problem z poranną pobudką? Oto sposoby, które pomogą Ci wstać rano

Codzienne wstawanie jest często bardzo trudne. Ale dzięki niektórym sposobom można ułatwić pobudkę, nawet o bardzo wczesnych porach. Poranki nie będą już takie uciążliwe, a my wstaniemy szybko i bez ciągłego włączania drzemki.

Sposoby na wstawanie bez budzika

Najlepszym sposobem będzie pobudka bez budzika. Dzięki niektórym sposobom będzie nam znacznie łatwiej wstać o odpowiedniej porze. Jest to konieczne, zwłaszcza kiedy musimy wykonywać nasze codzienne obowiązki, ale również wtedy, kiedy czeka na nas praca lub nauka. Nawyk codziennego wstawania możemy bardzo łatwo sobie wyrobić, jeśli zaczniemy chodzić spać o jednej i tej samej porze. Organizm w trakcie nocy sam produkuje melatoninę, która odpowiada za zdrowy sen. Jeśli zaczniemy zasypiać w momencie, kiedy czujemy się mocno zmęczeni, wtedy organizm przyzwyczai się do stałych godzin snu i wstawania oraz będzie w danych godzinach produkował więcej melatoniny. Samodzielnie wyregulujemy sobie sen i nie będziemy mieć problemu z zasypianiem.

Opłaca się również mieć silną motywację do wcześniejszego wstawania. Może być to poranny trening, spotkanie ze znajomym, czy też czytanie ulubionej książki – każdy pretekst jest dobry. Warto też sprawić, by samo wstawanie stawało się znacznie szybsze i przede wszystkim odbywało się o czasie. Kiedy się obudzimy, dajmy sobie maksymalnie minutę na dobudzenie się, po czym wstańmy od razu, bez bezsensownego przeciągania tego w czasie. W ten sposób sami będziemy wiedzieć, kiedy należy wstać i organizm będzie nam to ułatwiał poprzez szybsze wybudzanie się.

Gadżety, które mogą ułatwić pobudkę

Zapewne większość z nas wciąż nastawia budzik w telefonie, by się obudzić. Niestety ta metoda nie zawsze jest skuteczna, ponieważ wiele budzików posiada tryb drzemki. Przez włączenie go dajemy sobie czas na dalszy sen, co wcale nie ułatwia nam wstawania. Istnieją jednak budziki, które mogą sprawić, że nasza pobudka będzie znacznie szybsza.

Jednym z takich gadżetów jest budzik snajper składający się z tarczy oraz pistoletu. Dopiero odpowiednie wycelowanie z pistoletu wiązką podczerwieni pozwoli nam wyłączyć budzik. W innym wypadku będzie nas denerwował bardzo irytującym dźwiękiem. Pistolet można łatwo ładować za pomocą kabla USB, ma również wejście na akumulatory AA.

Kolejnym dość zabawnym, a przy tym skutecznym gadżetem, który pozwala na szybsze wstawanie, jest uciekający budzik Clocky. Oprócz wyświetlacza z godziną posiada też małe kółeczka. Po włączeniu się budzika Clocky podskakuje na około metr do góry, by później zacząć umykać. Ucieczka budzika trwa aż do 10 minut, podczas których wydaje bardzo irytujące dźwięki. To idealny gadżet dla osób, którym poranne wstawanie przychodzi z trudem.

Clocky The Alarm – Get out from bed

Jeśli uciekający budzik nie jest w stanie pomóc nam w obudzeniu się, na pewno zrobi to budzik latający. Śmigło budzika uruchamia się zaraz po tym, jak rozlegnie się alarm. Wtedy budzik wzlatuje w powietrze i wydaje donośny odgłos. Aby przestał grać, należy umieścić śmigło z powrotem w budziku. Dzięki takiemu gadżetowi wstawanie będzie o wiele prostsze.

Zadbaj o jakość swojego snu

Takie drobiazgi mogą nam pomóc we wstawaniu, ale ważny jest też efektywny sen. Jeśli będziemy dbać o jego jakość, sprawimy, że znacznie łatwiej będzie nam się wstawało. Aby sen był dla nas odpoczynkiem i relaksem, ważne jest, by zadbać o jego odpowiednią długość. Dorosły człowiek powinien spać przez co najmniej 7 godzin. Zbyt krótki sen jest nieefektywny i po pewnym czasie prowadzi do rozdrażnienia, nerwowości, bólów głowy i problemów ze wstawaniem. Zadbajmy, by czas przed snem był pełen wyciszenia. Starajmy się nie oglądać telewizji i nie pracować do ostatniej chwili, ponieważ niebieskie światło negatywnie oddziałuje na nasz organizm i zaburza produkcję melatoniny.

Fot. Bruce Mars/Unsplash

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *