Dieta sokowa - czy warto ją stosować?

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis
Dieta sokowa - czy warto ją stosować?

Dieta sokowa cieszy się coraz większą popularnością wśród kobiet, które szukają szybkiego sposobu na pozbycie się kilku kilogramów. Typowo wegańska, przeznaczona dla osób, które prowadzą szybki tryb życia i brakuje im czasu na przygotowanie posiłków. Założenia są takie, że należy spożywać napoje z owoców i warzyw. Głównym założeniem jest oczyszczenie układu trawiennego z toksyn dostarczanych przy jedzeniu tłustych wyrobów mięsnych, fast foodów, itp. 

Pozbywanie się kilogramów dostarczając do organizmu tylko soki, jest dość kontrowersyjna. Nie zapewnia organizmowi wszystkich składników potrzebnych do poprawnego funkcjonowania organizmu. Pomimo swojej dyskusyjnej wartości wiele osób ją stosuje i jak najbardziej chwali. Dlaczego?

Z czym to się je?

Będąc na tej diecie, musisz pożegnać się ze smacznym i chrupkim pieczywem. Ze względu na specyfikę spożywania soków, nie można odchudzać się długo w taki sposób. Nieprawidłowe jej przeprowadzenie będzie wiązało się nie tylko z tym, że nie zrzucisz kilogramów, ale będzie na Ciebie czekał efekt jojo. Musisz być bardzo rygorystyczna dla siebie i nie dać się złamać. Dużą zaletą jest to, że nie musisz liczyć kalorii czy spędzać długich godzin w kuchni. Z pomocą przyjdzie Ci sokowirówka i świeże warzywa i owoce. Mała dawka kalorii wiąże się z trudnościami usuwania toksyn z organizmu i zaparciami. Koktajle i soki wspomagają pracę układu trawiennego, dzięki czemu takie rozwiązanie jest możliwe. 

Fot. silviarita/Pixabay

Przygotowanie

Warto się odpowiednio przygotować, przed rozpoczęciem procesu odchudzania. Soki i warzywa spożywane przez kilka dni są dość radykalnym pomysłem. Musisz pomóc swojemu organizmowi na przyjęcie tego planu. Zrezygnuj z fast foodów, produktów tłustych, czy wysoko przetworzonych na tydzień przed. Ogranicz lub wyeliminuj produkty zawierające cukier, alkohol, kofeinę, mleko i jaja. Wskazany jest tutaj wegetarianizm. Bardzo ważne, by każdy krok był wypełniony zaangażowaniem. Plan musi być skrupulatnie wypełniony, jeśli nie chcesz sobie zaszkodzić. Jeśli zrobisz to w nieodpowiedni sposób, Twoje oczyszczanie może skończyć się zatruciem organizmu. Gdy już będziesz ją stosować, bardzo ważne jest, byś dostarczała minimum 2,5 litra wody dziennie. Nawodnienie organizmu jest niezwykle ważne, pomoże w usuwaniu toksyn i jednocześnie zmniejszy uczucie głodu, jeśli takie wystąpi. Warzywa i owoce mają wysoki indeks glikemiczny. Oznacza to, że nie powinnaś być głodna po ich spożyciu.

Dieta sokowa przepisy – przykładowe soki z kilku składników:

  • sok z wiśniami: wiśnie, arbuz, cytryna;
  • sok z marchwi: burak, marchew, jabłko, cytryna;
  • sok z natką pietruszki: ogórek, szpinak, cytryna, natka pietruszki, dojrzałe jabłko;
  • sok z kurkumą: ananas, korzeń kurkumy, pomarańcza;
  • sok z buraka: burak, grejpfrut, imbir (ok. 2 cm), 2 jabłka;
  • sok z jarmużu: kilka liści jarmużu, jabłko, garść szpinaku, ogórek i dwie marchewki. 

Dieta nie dla każdego

Ten rodzaj odchudzania nie jest dobrym wyborem, jeśli karmisz piersią, jesteś w ciąży czy zawodowo uprawiasz sport. Jest nieodpowiednia dla osób z zaburzeniami odżywiania, niedokrwistością, nadciśnieniem czy dla cukrzyków. Zrezygnować z niej powinny również osoby poniżej 18 roku życia lub w podeszłym wieku. 

Picie soków jest dobrym sposobem na zrzucenie kilku kilogramów. Czas trwania takiej diety to zazwyczaj kilka dni. Zauważysz na pewno ogromną różnicę w kwestii swojego samopoczucia. Przestanie Cię boleć głowa, zniknie zmęczenie. Bardzo możliwe, że odstawisz kawę i alkohol. 

Miąższ zawarty w sokach i treść warzyw skutecznie Cię napełni. Sama się przekonasz, pijąc pół litra koktajlu co kilka godzin. W usuwaniu toksyn możesz się wspomóc, pijąc zieloną herbatę, rumianek czy melisę. Zrezygnuj na ten czas z alkoholu, kawy i papierosów. Unikaj również wysiłków fizycznych, nadmiernych aktywności. W tym czasie najważniejszy będzie odpoczynek.

Fot. Steve Buissinne/Pixabay

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *