Poznaj hity, które królują na YouTube. Niektóre z nich na pewno Cię zaskoczą!

Potrzebujesz ok. 5 min. aby przeczytać ten wpis
Poznaj hity, które królują na YouTube. Niektóre z nich na pewno Cię zaskoczą!

YouTube, powstały w lutym 2005 r. odwiedza miesięcznie ok. 1,5 miliarda zalogowanych użytkowników. Nic dziwnego, że niektóre z zamieszczonych w serwisie piosenek osiągnęły niewyobrażalne ilości odtworzeń. Które z nich cieszą się największą popularnością? 

Najchętniej oglądane filmy na YouTube

Od umieszczenia na YouTube pierwszego filmiku minęło już ponad 15 lat. Od czasu ‘’Me at the Zoo’’ rozwinęła się nie tylko technika filmowania, ale i sam serwis przeszedł niebywałą metamorfozę. Nikt nie spodziewał się, że urośnie do takich rozmiarów.

Piosenki na YouTube

Wiadomo, że na platformie umieszczane są najróżniejsze materiały – od zupełnie niedorzecznych filmików, przez animacje służące rozrywce, aż po wykłady uniwersyteckie. YouTube stał się przede wszystkim doskonałą platformą dla upowszechniania muzyki. Można nawet zaryzykować stwierdzenie, że to właśnie możliwość bicia rekordów wyświetleń tutaj spowodowała, że właściwie każdy profesjonalny muzyk kładzie dzisiaj duży nacisk na jakość teledysku. W pierwszej dziesiątce najpopularniejszych materiałów znalazła się tylko jedna bajka – ‘’Masza i Niedźwiedź’’. Reszta to piosenki.

Maroon 5 ‘’Sugar’’ – 3,3 miliarda wyświetleń

Hitowy teledysk do piosenki ‘’Sugar’’ miał premierę 14 stycznia 2015 r. Utwór promował piąty studyjny album grupy ‘’V’’. Wyreżyserował go David Dobkin, który wcześniej stworzył mi.n. film ‘’Polowanie na druhny’’. Co ciekawe, właśnie do tego filmu nawiązywała treść teledysku, gdzie muzycy grają na weselu. 

Fot. Maroon 5 – Sugar


Justin Bieber ‘’Sorry’’- 3,4 miliarda wyświetleń

Próg 3 miliardów odtworzeń udało się pokonać także teledyskowi Justina Biebera. Teledysk pojawił się na YouTube 22 października 2015 roku. Interesujące jest to, że sam Bieber nie pojawia się na jego planie. Pomysł jest oszczędny jeśli chodzi o scenografię: stanowi ją biała plansza, na której tle tańczą bajecznie ubrane tancerki. Choreografia zdecydowanie może się podobać! 

Justin Bieber – Sorry


Psy “Gangnam Style” – 3,9 miliarda wyświetleń

Sympatyczny teledysk i choreografia, która stała się znana na całym świecie właśnie dzięki YouTube, to wielkie atuty ‘’Gangnam style’’. Singiel południowokoreańskiego piosenkarza pojawił się w internecie 15 lipca 2012 r. Później bił już tylko kolejne rekordy. Jako pierwszy materiał przekroczył miliard wyświetleń. Barierę 2 miliardów pokonał 31 maja 2014 r. Zdetronizowany został po niemal pięciu latach przez ‘’See you again’’. 


Mark Ronson feat. Bruno Mars “Uptown Funk” – 4 miliardy wyświetleń

Teledysk do piosenki został opublikowany 19 listopada 2014 roku. Energiczny utwór brytyjskiego producenta i amerykańskiego wokalisty stał się hitem, który otrzymał szereg nagród. Był pokazywany w przerwie Super Bowl i znalazł się wśród utworów ze ścieżki dźwiękowej serialu ‘’Glee’’. 

Mark Ronson – Uptown Funk


LooLoo Kids, “Johny Johny Yes Papa” – 4,3 miliarda wyświetleń

Przed erą YouTube chyba nikt nie przypuszczał, że piosenka dla dzieci może budzić tak ogromne zainteresowanie. Dialog między nieposłusznym synem a ojcem to jednak nie tylko żartobliwa animacja dla najmłodszych, ale i obiekt żartów przekładających się na wciąż nowe memy. Kto wie, być może to właśnie ‘’memiczność’’ piosenki zafundowała jej tak wielki sukces?

LooLoo Kids – Nursery Rhymes and Children’s Songs

Wizz Khalifa feat. Charlie Puth “See You Again” – 4,8 miliarda wyświetleń

Piosenka pojawiła się na rynku 10 marca 2015 r. Związana jest z serią filmów ‘’Szybcy i wściekli’’ i powstała jako hołd dla Paula Walkera – jednego z głównych aktorów serii, który zginął w wypadku samochodowym.

Wiz Khalifa – See You Again ft. Charlie Puth

Ed Sheeran ‘’Shape of you’’ – 5,1 miliarda wyświetleń

Teledysk do piosenki brytyjskiego artysty pojawił się w internecie 5 stycznia 2017 r. Na planie pojawili się modelka Jennie Pegouskie i zawodnik sumo Yamamotoyama Ryuta. Nagranie pobiło kolejny z rekordów – potrzeba było zaledwie 97 dni, aby osiągnęło okrągły miliard wyświetleń.

Ed Sheeran – Shape of You

Luis Fonsi ‘’Despacito’’ – 7,1 miliarda wyświetleń

Klip pojawił się na YouTube w styczniu 2017 r. Kręcono go kilka tygodni wcześniej w biednej dzielnicy portorykańskiego San Juan. W ciągu 24 godzin udało się przekroczyć liczbę 5 milionów wyświetleń. Niewiele ponad 150 dni wystarczyło, żeby pokonana została bariera 2 miliardów odsłon. Pomiędzy sierpniem 2017 a listopadem 2020 teledysk był najpopularniejszym materiałem na Youtube. 

Luis Fonsi – Despacito ft. Daddy Yankee

Pinkfong Kids’ Songs & Stories ‘’Baby Shark’’ –  7,9 miliarda wyświetleń

Niewiele osób spodziewało się, że Despacito zostanie pokonane przez edukacyjną piosenkę dla dzieci, którą stworzyła marka z Korei Południowej. Wykonywana przez małą Hope Segoine (10 l.) piosenka o małym rekinie stała się ogromnym hitem. Na zajęcie pierwszego miejsca wystarczyło jej nieco ponad trzy lata – pojawiła się na YouTube 17 czerwca 2016.  

Pinkfong! Kids’ Songs & Stories – Baby Shark Dance

fot. Freestocks/Pexels

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *