Jak wynająć biuro?

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Wybór odpowiedniego biura to jedna z ważniejszych decyzji, przed którą staje właściciel firmy? Jak się do tego zabrać i o jakich wymaganiach przestrzennych należy pamiętać? 

Wieloletnia decyzja 

Wynajem biura to jeden z procesów, który realizuje się raz na kilka lub kilkanaście lat. Z tego względu warto dobrze się przygotować i rozważyć kilka możliwości. Wynajem biura powinien opierać się przede wszystkim na znalezieniu miejsca, które będzie spełniać wszystkie niezbędne kryteria przestrzeni użytkowej. Pierwszym z nich jest prawna podstawa do prowadzenia działalności gospodarczej. Nabywa się ją na podstawie aktu własności lub umowy najmu. W przypadku drugiego rozwiązania warto także sprawdzić, jaki tytuł prawny posiada nasz najemca, tzn. czy jest właścicielem lokalu, czy również podnajmuje go od innego podmiotu. Kolejnym aspektem wynajmu biura jest dopilnowanie, by wybrana przestrzeń spełniała standard lokalu użytkowego. Wymagania te dotyczą nie tylko powierzchni, ale także przestronności, dostępu do dużej liczby kontaktów elektrycznych, możliwość aranżacji kuchni i jadalni, a także stworzenia wspólnej przestrzeni dla pracowników, na przykład sali konferencyjnej. 

Konstrukcja umowy najmu

Aspektem, na który należy koniecznie zwrócić uwagę podczas wynajmowania biura, jest konstrukcja umowy najmu. W tym względzie koniecznie należy skorzystać z pomocy adwokata lub radcy prawnego, który sprawdzi dokładnie wszystkie zapisy umowy. Znalezienie godnego zaufania najemcy pozostaje zatem kluczową kwestią. Wstępnych propozycji lokali można szukać na popularnych serwisach zajmujących się nieruchomościami, wpisując przykładową frazę: biura do wynajęcia warszawa. Jeśli któraś z ofert spełnia nasze wymagania, należy dokładnie zapoznać się z profilem najemcy. W wielu przypadkach za wynajem lokalu odpowiedzialna jest agencja nieruchomości, co znacznie ułatwia cały proces i sprawia, że oferta jest o wiele bardziej wiarygodna i godna zaufania. Przygotowana umowa najmu powinna szczegółowo opisywać opłaty wynajęcia powierzchni. W tym skejcie najpopularniejszą formą jest tak zwane all-in, czyli koszt wynajmu, w  którym znajduje się opłata za czynsz, media oraz prowizję. Kwota ta powinna być stała i niezmienna bez względu na zużycie prądu, wody czy ogrzewania. 

Dodatkowe kryteria wynajmu 

Podpisując umowę najmu lokalu pod przestrzeń biurową, warto zwrócić uwagę również zna wyznaczonego zarządcę budynku. Zazwyczaj jest to zewnętrzna firma, która jest odpowiedzialna  za utrzymanie w budynku porządku oraz naprawianie zgłaszanych usterek. Przed wynajęciem biura warto sprawdzić potencjalnego zarządcę, tak by mieć pewność, że wynajęta przestrzeń będzie komfortowa dla pracowników i reprezentatywna dla potencjalnych klientów. Wśród kryteriów wynajmu biura warto także zastanowić się nad otoczeniem biura, między innymi dojazdu do lokalizacji, z różnych części miasta, obecności lokali gastronomicznych w pobliżu czy pobliskiego sklepu spożywczego. 

Fot.: Luis Ricardo Rivera/pixabay.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*