Artykuł sponsorowany
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.
Współpracujesz z agencją SEO, a do Twojego projektu przypisany jest wybrany specjalista? Chcesz przekonać się, czy współpracujesz z kompetentnym człowiekiem, który wie, jak zadbać o to, żeby Twoja strona internetowa stała się lepiej widoczna w sieci? Przekonaj się, co powinno cechować dobrego specjalistę SEO, któremu warto zaufać i z którym warto kontynuować współpracę jak najdłużej.
Wiedzy i konkretnym umiejętnościom SEO-wca nie będziemy poświęcać zbyt dużo miejsca, ponieważ o tym, czy specjalista ds. pozycjonowania, który zajmuje się Twoim projektem, jest kompetentny, dowiesz się z comiesięcznych raportów i przedstawionych w nim efektach pracy. Kompetencje specjalisty SEO potwierdzi także jego postawa wobec klienta. Jeśli nie będzie ona budziła zastrzeżeń, wówczas możesz mieć pewność, że pracujesz z dobrych fachowcem.
Niemniej jednak SEO-wiec powinien posiadać wiedzę i twarde umiejętności w obszarze technicznej optymalizacji technicznej SEO, link-buildingu oraz content marketingu.
Ponadto specjalista do spraw SEO powinien być osobą analityczną, komunikatywną, zorganizowaną i radzącą sobie z wykonywaniem wielu zadań jednocześnie. Ważne jest także to, żeby SEO specjalista umiał dostosowywać się do zmian, które w branży digitalowej postępują bardzo szybko.
Zwróć uwagę na to, czy specjalista zajmujący się Twoim projektem chętnie dzieli się z Tobą swoją wiedzą na temat SEO. Jeżeli tak, oznacza to, że nie obawia się, że zaczniesz weryfikować jego pracę, zadawać pytania czy proponować swoje rozwiązania. Wręcz przeciwnie – dzielenie się wiedzą jest dowodem na to, że specjaliście SEO naprawdę zależy na satysfakcjonujących Cię efektach. Informacje, których i udziela pomogą Ci lepiej zrozumieć, a także docenić jego pracę. Współpraca ze specjalistą, który nie utrudnia dostępu do swojej wiedzy, układa się znacznie lepiej i jest pełna wzajemnego zaufania.
Realizacja zadań w terminie pokazuje, że Twój specjalista ds. SEO wywiązuje się z zapisów w umowie. Jednak to nie wszystko, bowiem wiele zadań wymaga właśnie terminowości, aby pozycjonowanie e-commerce lub innej strony internetowej mogło przynieść oczekiwane efekty. Przykładem będą tu choćby dostarczenie treści do weryfikacji, regularne zamieszczanie wpisów na blogu, publikowanie artykułów sponsorowanych czy zmian optymalizacyjnych na stronie.
Terminowe wykonywanie zadań SEO świadczy o tym, że specjalista poważnie podchodzi do pracy nad Twoim projektem i poświęca mu się z odpowiednim zaangażowaniem.
W pozycjonowaniu strony internetowej liczy się przede wszystkim jakość realizacji działań. Techniczna optymalizacja serwisu polega na naprawianiu błędów w jej strukturze, przez co roboty indeksujące mają ułatwione zadanie podczas poruszania się po stronie. Dlatego osiąganie efektów wymaga od SEO-wca dużej skrupulatności.
Również w działaniach link-buildingowych ważna jest jakość. Dokładny specjalista poświęci czas na to, żeby znaleźć jak najbardziej wartościowe miejsca do publikacji artykułów sponsorowanych, dzięki czemu jak najlepiej spożytkuje Twój budżet na content marketing.
Bez dokładności nie da się przeprowadzić audytu SEO, który wskaże obszary wymagające optymalizacji i pozwoli nakreślić plan działań SEO, pozwalający osiągać zamierzone cele.
Nie musisz wiedzieć, co powinien potrafić SEO-wiec, aby ocenić, czy jest dobrym specjalistą. Jego postawa w czasie współpracy zdradzi Ci naprawdę wiele o jego kompetencjach i podejściu do klienta.
Zdj. główne: materiał od klienta