Dla wielu osób pod pojęciem pozycjonowania SEO kryje się jedynie zwiększenie szybkości działania witryny oraz dostosowanie jej wyglądu do oczekiwań wybranej grupy klientów. Tak naprawdę jednak procesem pozycjonowania nazywamy wieloetapowe działania, na które składają się setki specjalistycznych kroków. Wszystkie są równie istotne i trudne, a spełnienie dopiero każdego z nich gwarantuje dobre i przewidywalne wyniki.
Większość witryn dostępnych w sieci od niedawna ląduje aż na samym końcu listingu Google. Wpisanie przez internautę frazy ściśle powiązanej z daną branżą w efekcie nie prowadzi do zwiększenia ruchu na stronie mimo jej dokładnej odpowiedzi na pytanie wpisane w belce wyszukiwania. Efekt? Znacznie gorsze wyniki i mniejsza popularność witryny w sieci. W trakcie pozycjonowania GoShop oraz innych CMS-ów chodzi o zmianę tego stanu rzeczy.
Pozycjonowanie sklepów internetowych rozpoczyna się od przeprowadzenia audytu SEO. Działanie to polega na dokładnej analizie całej strony pod kątem jej bieżącego stanu, a oceny dotyczą między innymi jej kodu źródłowego, szybkości działania, obecności fraz kluczowych i treści czy też wielu innych aspektów, które mogą prowadzić do obniżenia jej rankingu.
Po audycie przychodzi pora na zaplanowanie dalszej strategii działania i dokładne opracowanie kampanii słów kluczowych. Nasi najlepsi specjaliści, wśród których znajdziesz pozycjonerów, copywriterów oraz programistów, wspólnie zaprojektują dalsze działania ze zwróceniem szczególnej uwagi na frazy kluczowe.
Frazy to najważniejszy etap, bez którego pozycjonowanie sklepów internetowych jest w zasadzie niemożliwe. Frazy powinny dokładnie określać branżę, w której działa dana witryna, a także idealnie opisywać to, co znajduje się na danej podstronie. Frazy kluczowe to kluczowy aspekt pozycjonowania. Nie można go potraktować z przymrużeniem oka.
Po przeprowadzeniu audytu przyjdzie pora na wprowadzenie pierwszych zmian już na witrynie. Proces ten, znany w środowisku pozycjonerów jako on-site, polega na dokładnej modyfikacji całego kodu źródłowego, w tym na wprowadzeniu fraz kluczowych, uzupełnieniu treści, dostosowaniu prędkości jej działania i usunięciu zbędnych wtyczek czy rozszerzeń. Nie obejdzie się także bez zmian w zakresie UX i UI.
W kolejnym etapie przeprowadza się działania off-site, na które z reguły składa się jedynie pozyskanie odpowiedniej liczby wartościowych linków prowadzących do danej witryny. Jeszcze do niedawna liczyła się ilość linków, teraz jest odwrotnie – liczy się ich jakość. Warto zatem umieścić jeden link na stronie o dobrej reputacji niż kilka-kilkanaście na stronach bez jakiejkolwiek historii i dobrych wyników w Google.
Tak przeprowadzone pozycjonowanie powinno w efekcie doprowadzić wybraną stronę aż na sam szczyt wyników wyszukiwania. Nie są to jednak działania proste i szybkie, dlatego warto zlecić ich przeprowadzenie firmie godnej zaufania.
Zdj. główne: Merakist/unsplash.com
Nim przeprowadzony zostanie SEO Audyt, na stronie zadziać się może wiele złego. Początkowy kontakt z ową materią, dla większości osób, jest zwyczajnie przytłaczający i praktycznie nie ma możliwości, że nie popełniony zostanie, któryś z najpopularniejszych błędów, lub któryś ze wskaźników efektywności, nie będzie monitorowany – jeżeli w ogóle będą one monitorowane, gdyż początkujący bardzo często nie zdają sobie sprawy z istoty analityki danych. Dlatego właśnie przytaczając jeden z nagłówków tekstu – zacznijmy od audytu…
Uważam, że do tych etapów procesu pozycjonowania warto dodać jeszcze opracowanie strategii oraz proces pozycjonowania stron poprzez treści, czyli content marketing, te działania mogą przydać się komuś kto chce pozycjonować sklep https://www.grupa-icea.pl/pozycjonowanie-sklepow/ lub stronę, najlepiej jednak zlecić to profesjonalistom którzy zrobią to za nas.