Digital marketing to proces promowania produktów lub usług przy użyciu technologii cyfrowych, głównie w Internecie, gdzie stają się one zauważalne dla użytkowników urządzeń mobilnych oraz komputerów. Znany jest również jako „marketing online”.
Spowszechniał pod koniec lat 90. i na początku XXI wieku ze względu na pojawienie się technologii internetowej, która pozwoliła firmom reklamować swoje produkty w Internecie, a także umożliwić konsumentom dostęp do informacji o ich zakupach online. W związku z tym digital marketing stał się ważną częścią ogólnych strategii marketingowych. Wdrożenie digital marketingu było postrzegane jako przewaga biznesowa nad konkurentami, którzy polegali wyłącznie na tradycyjnych mediach. Z biegiem czasu wzbogacony został o nowe, bardziej wyspecjalizowane w kierunku public relations platformy: YouTube Ads, Google AdSense, czy też Facebook Ads.
Reklamy w serwisie Facebook wzmacniają digital marketing pozwalając na dotarcie do grupy docelowej, umieszczając reklamy w odpowiednim miejscu i czasie. Facebook Ads są wyświetlane w newsfeeds ludzi, gdzie mogą być postrzegane przez użytkowników, którzy pasują do kryteriów kierowania. Możesz wybrać konkretne grupy odbiorców na podstawie danych demograficznych, takich jak wiek, lokalizacja, zainteresowania i wiele więcej: https://adsright.pl/facebook-ads/!
Facebook Ads tworzone są za pomocą narzędzia Power Editor Facebooka lub aplikacji Ad Manager. Power Editor oferuje więcej opcji targetowania, jednak Ad Manager jest łatwiejszy użyciu.
1. Headline – co ludzie widzą, gdy po raz pierwszy odwiedzają reklamę. Powinien być krótki i wystarczająco opisujący produkt, ale także na tyle chwytliwy, aby klienci chcieli kliknąć i dowiedzieć się więcej o Twoim produkcie lub usłudze.
2. Obraz – rzeczywiste zdjęcie lub grafika, którą chcesz, aby ludzie zobaczyli, gdy widzą reklamę w ich newsfeedach. Upewnij się, że jest ona atrakcyjna!
3. Opis – rubryka, w której można podać więcej szczegółów na temat tego, co dokładnie sprawia, że produkt jest ciekawy, dlaczego będzie on właściwy dla odbiorców, itp. Nie zapomnij o tym kroku! Jest to ważne dla budowania zaufania z potencjalnymi klientami i pozwala zachęcić ich, aby kliknęli reklamę.
1. Targetowanie
Opcje targetowania Facebook pozwalają dotrzeć do konkretnych grup docelowych, które widzą reklamy. Można kierować według lokalizacji, wieku i płci, jak również przez zainteresowania i zachowania.
2. Automatyzacja
Łatwość tworzenia zautomatyzowanych kampanii sprawia, że małe firmy mogą łatwo skalować swój zasięg przy niewielkim wysiłku, jednocześnie oszczędzając mnóstwo pieniędzy.
3. Wyniki
Dzięki szerokiej gamie narzędzi dostępnych do dyspozycji reklama Facebook oferuje możliwość analizowania danych ze swojej działalności.
Zdjęcie główne: Merakist/unsplash.com